שמתי לב שיש לי נטייה לחזור לדפוסים ישנים כאשר אני נמצאת במצבי אי ודאות. מצאתי את עצמי ולא בפעם הראשונה מחשבת מסלול מחדש בהיבט התעסוקתי. קלטתי שהדבר הכי קל הוא לחזור לדפוסים ישנים. . אצלי זה היה הרבה כתיבה ברשתות, קצת ספורט ועוד דברים שבתכלס לא קידמו אותי לשום מקום. השאלה הגדולה היא איך באמת לעבור למסלול שיוביל לדרך אחרת.
תקופת המשבר שנכפתה עלינו לאחרונה אילצה מעסיקים רבים להוציא עובדים לחל"ת. חופשה ללא תשלום או במילים אחרות להעביר את האחריות למשכורת שלהם לידי המדינה ,בדמות דמי אבטלה. אייני יודעת עדיין מה אחוז העובדים שאכן יוחזרו לעבודה עם סיום תקופה זו כי מעסיקים רבים ניצלו זאת גם לצמצומים משמעותיים בעסק, שאינם תמיד במקומם. ההנחה כרגע היא גם שבחורף אנו צפויים לגל שני של קורונה אך לדעתי הסגירה של המשק לא תהיה משמעותית כפי שהייתה בגל המגיפה הזה.
שיווק רב ערוצי או אומני צ'אנל היא תפיסה שיווקית של שיווק ופרסום דרך מגוון ערוצי הדיגיטל (אבל לא רק) ואני חושבת שהמשבר הזה חידד את הצורך ביצירת אלטרנטיבות דיגיטליות עסקים אך גם לחשיבה רב ערוצית אצל העובדים. למה אני מתכוונת? לכך שאם כל הרצון הטוב שלנו לעשות את אותה עבודה בעשר שנים הקרובות, השוק השתנה לא רק טכנולוגית, הגלובלאציה הביאה לכך שבכל העולם, כמעט, אנשים חלו באותה מחלה ופתאום דברים שהיו ברורים מאליהם כמו קיום פגישות, עבודה במרחב פתוח וכו' הפכו לדרך עבודה בעייתית או בלתי אפשרית.
האם עבודה מהבית היא דרך העבודה החדשה? ממש לא בטוח והיא גם לא ממש חדשה. אם יש משהו שחברות גילו במעבר לדיגיטל היא שיש איזשהי אנרגיה שקיימת בין בני אדם שלא ניתן להחליף אותה גם בשיחת הוידאו בטכנולוגיה הכי טובה שיש. תעשיית המוזיקה הפכה את ההופעות ללחם והחמאה שלה, לשמוע מוסיקה סבבה, אבל אנחנו רוצים לחוות אותה. גיסי, שהיה כבר סמנכ"ל כספים של לא מעט חברות אמריקאיות עם סניפים בארץ ולהפך, סיפר לי שאי אפשר כמעט אף פעם לסגור מאזן שנתי או דברים באמת משמעותיים בלי שהוא היה טס ויושב עם החברה בחו"ל כמה ימים באותו חדר ישיבות. ואילו רק שתי דוגמאות, אז מה עכשיו?
הוא לא חייב להיות גדול או חדשני אבל הוא בטוח דורש חשיבה אחרת, כזו שתשאיר אותך על המפה גם שאתה יכול רק לעמוד במקום ולא לזוז לשום מסלול. או שאולי אנחנו צריכים לחשוב בדיוק הפוך, איך אפשר אף פעם לא לאבד את היכולת להפגש, להתחבק ולצחוק ביחד גם שיש נגיפים בסביבה? איך אנחנו יכולים לשמר אנרגיה אנושית?
אני מאמינה שכל עסק וכל עובד.ת וממש לא משנה באיזה תחום צריכים לחשוב לא רק על לחזור לשגרה, כי זו יכולה להיות זמנית בלבד, אלא על הערוצים האחרים שאנו יכולים לעבוד בהם ולפתח במקביל לאלה שקיימים. כפי שנטפליקס יצרה מהפכה מעצם הההבנה שאנשים רוצים תוכן ומוכנים לשלם עליו כסף ולא על ידי צפייה בפרסומות, אלא על ידי תשלום למי שמביא להם אותו. דבר שהיה קיים כבר בעולם הספורט בדרך זו אחרת (ערוצים בתשלום נפרד,תשלום לצפייה לפי תחרות/משחק וכו') נטפליקס הרחיבה אותו לגמרי והפכה לגורם מרכזי בשוק ההפקה מבלי להיות תלויה במפרסמים כלל.
אז מה? מה הדבר הגדול הבא? איך החזרה לעבודה תהיה רב ערוצית ? רעיונות?

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה